Skip navigation
Emberi tényezők
Ember-Gép-Környezet
ALAPFOGALMAK
A lélélektan tárgya, feladata, módszerei
A lélektan ágai, fejlődése
A lélektani alapfogalmak
Az érzékszervek
Látás élettani alapjai
Hallás
Szaglás
A bőr
Kinesztetikus és statikus érzék
Időérzékelés feladata és szerepe
Érzékelés és valóság
Az észlelés, mint jelzés
A figyelem
A figyelmet befolyásoló tényezők
A figyelem fő tulajdonságai
A figyelem szerepe a tanulásban
A figyelem és szórakozottság
Az emlékezés
A képzelet
Az integrált lelki jelenségek
A gondolkodás
A beszéd és a gondolkozás kapcsolata
A gondolkozás és tudat
Tudás és tudat
A gondolkozás alapvető szerepe a közlekedésben
Irány és beállítódás a gondolkozásban
Az intelligencia quotiens és mérése
Az érzelem
Az érzelmek legtöbbször állapot jellegűek
Az érzelmek szerepe a gondolkozás irányításában
Az érzelmek különböző fajtái
Az akarat
Az akarat szerepe a gondolkozásban
A dinamikus sztereotípia és az akarat kapcsolata
A szenzomotorikus koordináció
EMBER - GÉP - RENSZER
Az információ felvétel elmélete
A csatornakapacitás és az inderküszöb
Az ingerküszöb a tanulás során
Az információ felvétel, mérlegelés, döntés
Az adaptáció folyamata
Balesetek műszaki összetevői
Az adaptációt befolyásoló tényezők
Az oktatás szerepe balesetek elkerülésében
A beválás körülményeinek vizsgálata
A gépjármű feletti uralom zavarai
Figyelmetlenség
Fáradtság
Alkohol, kábítószer
Betegségek
Meteorológiai tényezők
Ember - Gép - Környezet rendszere
Veszélyes helyzetek elemzése
Stressz és hatása a vezetéstechnikai készségre
Az agresszivitás szorongás hatása
A morál és hatása
A preventív közlekedésbiztonság
A közlekedési előrelátás
A közlekedési kreatívitás
BÁNÁSMÓD
Társadalom és a lélektana
Az ember, mint szociális lény
A közösség hatása
A jellem lényege és létrejötte
Közösség szerepe a jellem fejlődésében
Temperamentum (vérmérséklet)
Kommunikáció és meggyőzés
Bánásmód - módszer -
Bánásmódról általában
Jutalmazás - büntetés
A hatáskeltés néhány problémája
Verbális és szuggesztív hatás
Az oktató és a tanuló kapcsolata
Bemutatkozás, ismerkedés, empátia
Bánásmód a különböző tanulók esetében
Az agresszív természetű tanuló
A szorongás és csüggedség
A Hippokratészi négy alaptipus
Egyéb tulajdonságok
A bukott tanulók
Tartalom
«
Előző
|
Következő
»
ALAPFOGALMAK
«
Előző
|
Következő
»
OKTATÓ ÉS TANULÓ EMBERI KAPCSOLATA, VALAMINT A JÁRMŰ ÉS KÖRNYEZETE.